blog-image-large
Kad malo bolje razmislimo, poverenje može biti prilično krhka ideja i globalna pandemija je, na toliko načina, uticala na sve nas.


Ako biste mogli da uzmete nekoga iz 2019. godine, a zatim ga iznenada spustite u proleće 2020. Ili čak 2021., zamislite šok koji bi doživeo? Stigli bi u alarmantni promenjeni svet teško prepoznatljiv, sa toliko novih stvari sa kojima se treba suočiti, česta zaključavanja, stalna promena pravila i propisa, sukobljena statistika I ograničenja kretanja I putovanja. Ljudi širom sveta su iskreno uplašeni i preduzimaju pažljive korake kako bi osigurali sopstvenu sigurnost, sigurnost svojih zaposlenih I sigurnost klijenata I mušterija koji ih posećuju.



Povećana svest o higijeni


Možda više od svega ostalog, najočiglednija promena u svesti bi bila individualna usredsređenost, svakog od nas, na higijenu. Pandemija je higijenu pretvorila iz nečega o čemu su ljudi retko razmišljali (ali su znali da bi to trebalo učiniti) u nešto što moraju učiniti, jer je to presudno za njihovu sigurnost. Ovaj pojačani osećaj svesti uticao je daleko više na vođenje higijene u svojoj kući, na poslu ili u neposrednom okruženju svakog pojedinca. Sad nam je na umu higijena kad god se odvažimo, šta god da radimo. Odlazak u prodavnicu po mleko, sesija u teretani, odsedanje u hotelu ili povratak u kancelariju. Ali postoji jedan zajednički faktor, sva ova poslovna mesta moraju biti podjednako oprezna u pogledu higijene kao i njihovi posetioci - ako ne i više. Zapravo, ovo brzo postaje merilo kako se ocenjuju preduzeća.
Razna istraživanja dokazuju poentu. Otkrili smo da 65% ispitanika očekuje da kompanija pruža redovne usluge dezinfekcije. 50% veruje da bi kancelariju trebalo čistiti jednom dnevno, 40% veruje da bi to trebalo biti dva puta dnevno. Istraživači na ovom polju su otkrili da 78% ljudi kaže da preduzeća imaju odgovornost da osiguraju da njihovi zaposleni budu zaštićeni od virusa na radnom mestu i da ne šire virus u zajednici. Jasno je da ljudi očekuju da preduzeća ozbiljno shvataju njihovu sigurnost. Više nego ikad, ljudi su svesni higijene i znaju koje odredbe treba usvojiti da bi se zaštitili.
Pored toga, kupci su podjednako zabrinuti kako se kompanije odnose prema osoblju. Oni su, na kraju krajeva, ljudi sa kojima dolaze u kontakt. Globalno istraživanje raspoloženja potrošača iz 42 zemlje koje je sprovela kompanija McKinsey - nedavno je naglasilo važnost higijene. Istraživanje je otkrilo da ako kompanije dobro postupaju sa svojim osobljem i vode brigu o sigurnosti I higijeni na prvom mestu, to itekako utiče na sticanje poverenja kod njihovih klijenata. Važno je zapamtiti da će osoblje i kupci biti više naklonjeni preduzećima za koja smatraju da im se može verovati, da nude efikasna i sveobuhvatna higijenska rešenja. Kada je jasno da je tako, to privlači i uverava kupce i podstiče lojalnost zaposlenih.

Pogled na širu sliku

Što ste jasniji u vezi sa svojom dugoročnom i kratkoročnom higijenskom strategijom u firmi, ljudi će se osećati sigurnije I srećnije prilikom posete vašem preduzeću.
Ovih dana čistoća je minimum koji ljudi očekuju da vide. Ako ste hotel, restoran ili prodavnica, održavanjem higijenskog minimuma više nećete moći da se izdvajate iz mase. Ako jedemo u restoranu ili odsedamo u hotelu, možemo da vidimo da li nešto nije čisto. Ne možemo, međutim, da vidimo da li je nešto napravljeno higijenski bezbedno. Sa pandemijom koja je za sada još uvek prisutna, važnost higijene je sa funkcionalnosti podignuta na pitanje „dužnosti I brige“. Preduzeća su odgovorna prema osoblju i kupcima kako bi ih uverili da imaju na raspolaganju rešenja koja su efikasna 24/7. Kad jesu, to može pomoći u izgradnji reputacije preduzeća, odražavanju njegovih vrednosti i pružanju poverenja.
Dakle, od trenutka kada vam osoba uđe u prostorije, treba da budu svesni da imate higijenu pod kontrolom. Postavljanjem proizvoda na odgovarajuća žarišna mesta patogena tokom vašeg poslovanja pokazujete vizuelno uverenje da smanjujete rizike od kontaminacije. Znakovi i oznake na podu takođe pružaju mir I sigurnost. Osoblje i kupci mogu biti sigurni da sledite smernice i da zdravlje i dobrobit svih shvatate ozbiljno.



Čistoća toaleta kao preduslov za razgovor o higijeni

U vašem preduzeću nema prostora boljeg od vaših toaleta da pokažete koliko ozbiljno shvatate higijenu. Oni koji koriste vaše objekte vrlo brzo će proceniti kako vam ide. Javno mnjenje sigurno ima snažan pogled na to, kako je utvrdilo nedavno istraživanje u Velikoj Britaniji. Od ispitanih, 62% smatra da bi trebalo učiniti više kako bi se sprečilo da toaleti postanu mesto širenja koronavirusa. Ovo jasno pokazuje da preduzeća treba da pokažu svojim korisnicima da se čini sve što je moguće kako bi se toaleti održavali higijenski čistim, svežim i bez rizika. To će zauzvrat dovesti do dodatnog poverenja u vaš brend.

Dakle, koja su područja u toaletu koja preduzeće treba uzeti u obzir kada je higijena u pitanju?

Čiste ruke

Efikasna higijena ruku uključuje dva osnovna procesa. Pranje ruku vodom i sapunom, a zatim sušenje bez rizika od kontaminacije. Određeni antimikrobni sapuni mogu da ubiju 99,99% bakterija i virusa. Takođe postoji niz mogućnosti ručnog sušenja, uključujući različite držače papirnih ubrusa I peškira.
Ne očekuje se samo u toaletima I na ulazu u zgradu da ljudi imaju pristup sredstvima za dezinfekciju ruku. Svuda gde postoji žarišna tačka moraju se obezbediti sredstva za dezinfekciju ruku kako bi se smanjio rizik od unakrsne kontaminacije. Ecotime nudi čitav niz proizvoda koji pokrivaju sve situacije. Od jedinica za ručno točenje do beskontaktnih sistema sa kojima bez dodira uključujete automatsko točenje na fiksnim mestima ili na pokretnim postoljima - koju god opciju da odaberete, dozatori su naučno testirani i dizajnirani da budu optimalno higijenski. Ovo daje preduzećima mogućnost izbora rešenja koja tačno odgovaraju njihovim zahtevima.
Za više informacija o higijeni ruku u kancelarijama pročitajte blog: ''Koliko je bitna higijena ruku'' i ''Svetski dan pranja ruku - čiste ruke za zdraviju budućnost''.



Nega vazduha

Činjenica je da svi volimo da budemo negde gde miriše lepo, gde je čisto i bezbedno, a to pozitivno utiče na naše raspoloženje i ponašanje. Iako nije toliko vidljivo ili očigledno kao higijena površine, preduzeće treba da obezbedi i čist i prijatan vazduh. Toaleti prijatnog mirisa imaće značajan uticaj na percepciju ljudi o poslu i na njihovo ponašanje. Ecotime ima proizvode koji mogu da vam pomognu na nekoliko načina. Naš asortiman efikasnih rešenja za negu vazduha uklanja neprijatne mirise I efikasno čisti vazduh neutralizujući bakterije koje izazivaju loš miris. Mnogo je verovatnije da će ljudi verovati preduzeću u kojima toaleti ne samo da izgledaju dobro, već i prijatno mirišu.

Čiste površine

Prostorije u vašem preduzeću imaju mnoštvo površina koje moraju biti čiste. Ipak su toaleti, naročito ako se često u upotrebi, područja na kojima je najverovatnija unakrsna kontaminacija. Ecotime ima niz naučno dokazanih površinskih maramica i sprejeva koji ubijaju do 99,99% bakterija, kao i proizvode poput kompletnog asortimana iz akcije Pro Formula koji mogu smanjiti rizik od dalje kontaminacije.

Higijenom površina nije potrebno baviti se samo u toaletu. Moraju se uzeti u obzir i sva druga područja. Sve površine kojih se koža direktno dotakne mogu da prenesu klice na ljude. Posebnu pažnju treba obratiti na:
- komunalne površine, kao što su toaleti, menze, recepcije, kuhinje, liftovi, svlačionice
- često dodirivani predmeti i površine, kao što su kvake na vratima, podovi ili oprema i mašine
- kancelarijske površine, uključujući radne stanice, stolove i skladišne prostore
Da bi se suprotstavili širenju virusa I bakterija, preporučuje se ozbiljan pristup higijeni koji uključuje dezinfekciju tih površina.

Dajte ljudima sigurnost u vašim prostorijama

Radi uspeha i reputacije vašeg preduzeća važno je da u trenutku kada neko zakorači u vašu zgradu oseti da je njegova sigurnost uzeta u obzir i da se njome bavite. Nedavno je sprovedeno istraživanje kako bi istražilo ovo pitanje. Rezultati su pokazali da 87% ljudi očekuje da im kompanija obezbedi sredstvo za dezinfekciju ruku, 65% očekuje da će kompanija pružati redovne usluge dezinfekcije, a 86% je zabrinuto zbog rizika od širenja virusa pomoću kvaka na vratima. Ovo jasno ilustruje da preduzeća moraju usvojiti integrisani pristup higijeni koji osoblje i posetioce ostavlja sigurnim dok se kreću kroz vaše prostorije.
Ako postoji sumnja ili potvrda da je virus kompromitovao vaše poslovanje, preporučuje se dezinfekcija. Tretmani dezinfekcije uveravaju one koji posećuju ili rade u vašim prostorijama da ostaje sigurno i čisto okruženje.
Prostori preduzeća imaju značajan uticaj na svakodnevni život onih koji ih posećuju. Zaposleni mogu tamo provesti 8 sati ili više. Kupci očekuju da se osećaju prijatno i uživaju u boravku na lokaciji. Da bi preduzeće napredovalo u svom okruženju, trebalo bi da se oseća pozitivno i nadahnujuće. Očekivanja od higijene i sigurnosti su danas velika I podrazumevaju se. Ali preduzeća mogu više. Dobrobit onih koji vas posećuju bi trebali smatrati prioritetom. Nastojte da ljudi osete da se o njima brine iznad očekivanog i potrebnog. Bolji, sigurniji prostori koristiće bilo kom brendu čineći ih mestom u kojem ljudi žele da budu i vrate se u njih.

Naš moto od samog osnivanja firme je: ‘’ECOTIME - ZDRAVIJE, SIGURNIJE, PRODUKTIVNIJE.’’

U Ecotime-u verujemo u pametnu higijenu za pametna preduzeća, tako da ste pokriveni u svim ključnim oblastima rizika. Kontaktirajte nas da biste saznali kako vam možemo pomoći u uspostavljanju dobrih higijenskih praksi u vašoj organizaciji kako biste stvorili zdravije i produktivnije radno okruženje. 

Ukoliko su vam potrebne dodatne informacije i uputstva ili smernice o tome na koji način i kojim sredstvima tretirati površine u vašem poslovnom objektu, kontaktirajte nas na telefone 011/377-44-67 i 065/319-45-48 ili nam pošaljite e-mail na office@ecotime.rs.




Sviđa Vam se članak? Podelite ga sa prijateljima